Dlaczego warto wdrożyć marketing automation w firmie?

Tytułowe pojęcie w pierwszej chwili może wprowadzić niewielkie zamieszanie. Brzmi nieznajomo? Na język polski z języka angielskiego możemy przetłumaczyć, jako automatyzacja działań marketingowych. Początkowo można byłoby się zastanawiać nad sensem oraz kosztem wdrożenia marketing automation. W tym artykule postaramy się przybliżyć ten termin oraz przedstawimy korzyści płynące z wprowadzenia opisywanych rozwiązań do firmy.

Niektórzy opisują technologię tą, jako sposób wspięcia się na wyżyny marketingu. Z drugiej strony technologia ta jest wciąż obca dla wielu marketerów. Jeśli jesteś osobą, która wcześniej nie korzystała z przedstawionych rozwiązań, zapraszamy Cię do zapoznania się z korzyściami związanymi z marketing automation.

Oszczędza czas

Zdecydowana większość osób pracujących w marketingu zauważa, że automatyzacja działań marketingowych pozwala im zwiększyć wydajność pracy oraz zaoszczędzić czas. Dzięki temu, że żyjemy w cyfrowej erze, możemy skorzystać z oprogramowania, które wielokrotnie pozwala wykorzystać ten sam lejek sprzedażowy. Dzięki zaawansowanym funkcjom opracowanym przez firmę RedLink, program za Ciebie zajmie się nieskomplikowanymi zadaniami takimi jak wysyłka e-mail oraz sprawdzanie efektywności działań marketingowych. Dzięki temu, że oprogramowanie działa w chmurze może być ono zastosowane do zarządzaniami takimi sprawami jak zarządzanie całym zespołem marketingowym. Takie rozwiązanie znacząco pozwala oszczędzić dużo czasu.

Zaangażowanie i konwersja

Ponad jedna trzecia osób pracujących w marketingu uważa, że dzięki wprowadzeniu automatyzacji w marketingu zwiększyło się zaangażowanie klientów. Dodatkowo firmy, które zdecydowały się na wprowadzenie marketing automation odnotowały o ponad połowę wyższy współczynnik konwersji. Taki wynik można osiągnąć tylko poprzez dostarczenie wystarczająco ciekawych treści do potencjalnych klientów. Dodatkowo dobrze dopasowane treści pomagają budować zaufanie. Wiadomo, że nowy klient podczas pierwszych zakupów nie zostawi dużo pieniędzy. Sytuacja ta może być spowodowana brakiem zaufania do marki. Dopiero po przetestowaniu produktu, klient może nabrać zaufania do nowej marki i w kolejnych zakupach wydać więcej pieniędzy. Dzięki zastosowaniu zautomatyzowanego lejka sprzedażowego klient będzie chętniej robić kolejne zakupy oraz decydować się na bardziej ekskluzywne produkty.

Jakie funkcje może posiadać marketing automation?

W celu osiągnięcia maksymalnych korzyści płynących z wdrożenia technologii marketing automation w firmie należy wdrożyć do systemu odpowiednie funkcje. Każdy z marketerów ma jednak inne oczekiwania jednak wielu z nich wymienia następujące funkcje, z których chcieliby korzystać po zakupie oprogramowania:

  • – dostęp do odpowiednich narzędzi, podsumowań oraz raportów
  • – łatwość zarządzania kampaniami
  • – zautomatyzowana wymiana wiadomości z klientami
  • – integracja z innymi systemami
  • – lead scroling jako najważniejsza funkcja
  • – możliwość podziału odbiorców na grupy

Jak widzicie, marketing automation niesie za sobą niesłychanie wiele korzyści, dzięki którym można zaoszczędzić dużo czasu oraz pieniędzy. Należy jednak pamiętać, iż nauka obsługi nawet najlepszego systemu wymaga czasu i praktyki, dlatego zwróćcie uwagę na to czy firma oferuje dodatkowy support w razie problemów. Niektóre z przeanalizowanych firm oferuje kontakt telefoniczny z biurem obsługi klienta. Możliwość rozmowy telefonicznej to według nas duży plus, zwłaszcza w przypadku, kiedy stawiamy pierwsze kroki z marketing automation.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ