W dzisiejszym cyfrowym świecie, opinie klientów są bardzo ważnie. Ludzie ich szukają i często na nich opierają swoje decyzje zakupowe. Pozytywne recenzje produktów lub usług firmy mogą rozprzestrzeniać się szybko i generować wybuchową sprzedaż, podczas gdy negatywne recenzje mogą zdławić sprzedaż i spowodować, że firma zrobi krok do tyłu. Na szczęście, uzyskanie dobrych opinii klientów nie jest tylko kwestią umieszczenia swoich produktów i usług na rynku i nadziei na najlepsze. Istnieją konkretne praktyki, których możesz użyć, aby upewnić się, że klienci są zadowoleni i chętni do pozostawienia pozytywnej recenzji.
Wybierz platformy, które są wygodne dla Twoich klientów
Pierwszym krokiem do uzyskania dobrych recenzji w internecie jest sprawienie, aby było to jak najłatwiejsze. Im więcej wysiłku to wymaga, tym mniej prawdopodobne jest, że ktoś poświęci czas, aby to zrobić. Media społecznościowe i strony z recenzjami to doskonałe platformy, które pomogą rozpowszechnić informacje o Twojej firmie, produktach i usługach. Istnieje również wiele różnych witryn niszowych recenzji w zależności od branży, w której działasz, które mogą być skuteczne w uzyskiwaniu wspaniałych opinii klientów. Przykładem może być TripAdvisor w niszy turystycznej.
Wykorzystaj w pełni swoją stronę internetową
Twoja własna strona internetowa jest doskonałym narzędziem do uzyskania dobrych opinii klientów. Twoje strony internetowe i wpisy na blogach powinny być zoptymalizowane tak, aby odwiedzający mogli szybko i łatwo zostawić recenzję. Powinieneś również zapewnić widoczne linki do kanałów social media i upewnić się, że strona jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych. Jeśli masz witrynę e-commerce, rozważ dodanie opcji czatu na żywo, aby uzyskać natychmiastową informację zwrotną od klienta. Zaspokoi to ludzką mentalność „chcę wszystko natychmiast” i zapewni wartość poprzez skrócenie czasu odpowiedzi i poprawę obsługi klienta.
Poproś o recenzję poprzez e-maile
W ramach kampanii wyślij krótkiego maila po dokonaniu zakupu z prośbą o recenzję. Otrzymasz najbardziej szczerą informację zwrotną, ponieważ ludzie czują się tak, jakby komunikowali się z Tobą bezpośrednio. To pomoże Ci prowadzić sprzedaż lub dokonać niezbędnych korekt, jeśli zauważysz negatywny wzór w odpowiedziach. Jeśli nie chcesz prosić o recenzję bezpośrednio, rozważ dodanie linku do ankiety online. Ankiety lub sondaże są łatwe do przeprowadzenia, a dane można sprawnie analizować. Dzięki ankiecie możesz dyktować informacje, które są zbierane, więc możesz również skorzystać z okazji, aby dowiedzieć się więcej o swoich klientach.
Oferuj zachętę do recenzji
Jeśli nie otrzymujesz tak wielu recenzji, jak byś chciał, rozważ dodanie zachęt do tego procesu. Wszyscy uważają, że ich czas jest cenny, więc daj im powód do pozostawienia recenzji. Zachęty takie jak zniżki, kupony, karty podarunkowe lub udział w konkursach powinny motywować ludzi, a nawet mogą zwiększyć Twoją sprzedaż, gdy wrócą i kupią ponownie.
Poczekaj na właściwy moment
Prośba o recenzje w odpowiednim czasie pomoże Ci uzyskać lepsze recenzje i jednocześnie poprawi obsługę klienta. Czy to w mediach społecznościowych, na własnej stronie internetowej, czy w e-mailu, odpowiedni moment jest zawsze ważny. Ostatnią rzeczą, którą chcesz, to poprosić kogoś o coś w niewłaściwym czasie i skończyć z negatywną recenzją, którą inni zobaczą. Niektóre dobre momenty, aby poprosić o recenzję to: po pozytywnej interakcji klienta z marką, po ponownym zamówieniu produktu, jeśli oznaczają firmę lub produkty w mediach społecznościowych, jeśli spędzają określoną ilość czasu na przeglądaniu witryny lub jeśli polecają nowych klientów do Ciebie. Chodzi o to, aby poprosić o recenzję, kiedy klienci czują się zadowoleni lub spełnieni, tak aby przekazać to uczucie w recenzji.