Święta Bożego Narodzenia to okres, w którym szał zakupowy dosięga zdecydowaną większość populacji. Zarówno sklepy stacjonarne, jak i internetowe przeżywają prawdziwe oblężenie. Prowadzisz sklep internetowy? Mam dla Ciebie sprawdzone sposoby, które utrzymają Twój biznes w gotowości przed nadejściem największej fali zamówień.
Choć o żadnym sposobie nie można mówić, iż w 100% eliminuje wszystkie zagrożenia, to istnieją sprawdzone porady, dzięki którym uda Ci się racjonalnie przygotować się na wzmożony ruch i zabezpieczyć Twój interes. Poniżej przedstawiamy kilka sposobów, które powinny w możliwie największym zakresie pomóc Ci w tych szczególnych dniach.
Administracja dla sklepu internetowego
Każdy interes powinien zostać usystematyzowany w taki sposób, aby jak najlepiej spełniał swoje działanie. Pamiętaj, że za każdym biznesem stoją podwaliny, które trzymają go w stałej pozycji nawet podczas największych sztormów. Warto więc zadbać o to, aby również twój sklep internetowy posiadał stabilne fundamenty. Jednym z tego typu systemów jest administracja dla sklepu internetowego oferowana przez znane przedsiębiorstwo ecommerceconnections.pl. Jest to naprawdę korzystne rozwiązanie dla wszystkich osób, które zdają sobie sprawę, że w momencie największych zakupowych gorączek będą potrzebować pomocy. Jeśli jednak chcesz, by ktoś po prostu przejął od Ciebie kontakt z klientem, nie masz czasu na aktualizację opisów i treści lub sprzedajesz wielokanałowo, to również rozważ omawianą ofertę. Dodatkowo okazuje się ona przydatna dla wszystkich osób, które rozważają otwarcie nowego kanału sprzedaży, lecz nie do końca wiedzą jak się po nim poruszać. Pomoc profesjonalistów jest w stanie umożliwić Ci dalsze rozwijanie Twojego biznesu. Oferta przewiduje takie usługi jak profesjonalne i zaawansowane doradztwo dotyczące rozwoju strony internetowej czy wprowadzanie zmian i aktualizacji w treści strony.
Przeciążenie serwera
Duże natężenie ruchu na nieprzygotowanych do tego stronach internetowych rodzi niebezpieczeństwo wyłączenia dostępności usługi lub infrastruktury. Jest to zjawisko tożsame do ataku DDoS, który polega na przesyłaniu na serwer wielu zapytań, które powodują niedostępność strony. Warto zawczasu przygotować się na zwiększony ruch i przedsięwziąć kroki, które zmniejszą możliwość niedostępności strony internetowej. Właściwa optymalizacja witryny, umieszczenie statystycznych treści na osobny serwer oraz skalowanie łącza zmniejszy ryzyko wyłączenia strony. Ciekawą opcją jest również loadbalancing. Polega on na skalowaniu mocy obliczeniowej serwerów. Loadbalancer przechwytuje wszystkie żądania i sam decyduje do którego webserwera przekazać informacje. W takich przypadkach wybierany jest oczywiście najmniej obciążony webserwer.
Zachęć do wcześniejszego zakupu
To porada z rodzaju tych, jak wyprzedzić kroki konkurencji. W okresie przedświątecznym zdecydowana większość firm uruchamia kampanie reklamowe czy inne kanały komunikacji z potencjalnym klientem. Zwiększenie swojego ruchu i dotarcie do odbiorcy staje się więc trudniejsze oraz, po prostu, droższe. Co zrobić, aby również skorzystać z przedświątecznego czasu? Ciekawą opcją może okazać się zachęcenie odbiorców do wcześniejszego zakupu. Dobrze przemyślana strategia reklamowa to podstawa sukcesu. Rozpoczęcie świątecznych promocji nieco wcześniej pozwoli Ci na rozłożenie ruchu na witrynie w czasie. Pamiętaj jednak, aby nie przedobrzyć – kampanie świąteczne mające swój początek w październiku z pewnością nie przysporzą Ci sympatii użytkowników internetu. Grunt to dobre wyczucie czasu i potrzeb internautów!
Podstawową zasadą przy stabilizacji biznesu w internecie jest zapobieganie niepożądanym wydarzeniom. Warto więc, już podczas planowania biznesu i zamawiania strony internetowej, poświęcić bardzo dużo uwagi na stworzenie odpowiednich zabezpieczeń. Pozwoli Ci to uniknąć ewentualnych problemów, a co za tym idzie – niezadowolenia klientów.