Stworzyliście innowacyjny produkt lub usługę? Zbadaliście rynek i znaleźliście odbiorców? Pozostaje postawienie ostatniego kroku, czyli przygotowanie aplikacji mobilnej? Zastanawiacie się nad najważniejszymi czynnikami jej przyszłego sukcesu?

W sieci można znaleźć setki lub tysiące artykułów zawierających porady dla przedsiębiorców myślących o przygotowaniu aplikacji mobilnej. Czy ich lektura pozwala na znalezienie uniwersalnego klucza otwierającego drzwi do sukcesu rynkowego?  O czym warto pamiętać projektując produkt?

Kluczowe fakty na temat rynku aplikacji mobilnych

Rynek aplikacji mobilnych rozwija się w bardzo dynamicznym tempie. Liczba aplikacji dostępnych w Google Play zbliża się do 3 milionów. Na drugiej najpopularniejszej platformie – App Store – może wybierać spośród ponad 2,2 milionów produktów. Nic zatem dziwnego, że rynek rozwija się także pod względem wartości. Eksperci prognozują, że w 2020 roku osiągnie on wartość prawie 190 miliardów dolarów.

Jednak statystyki jasno pokazują, że sukces na tym ogromnym rynku osiągną tylko nieliczni. Okazuje się bowiem, że aż 75 procent aplikacji mobilnych jest otwierana zaledwie jeden raz i później kasowana. Co zrobić, by nie znaleźć się w tej grupie? Skupić się na doświadczeniach klienta!

UX, czyli kreowanie pozytywnego doświadczenia

Aplikacja powinna przede wszystkim umożliwiać jej użytkownikom prostą i szybką realizację ich celów. Cecha ta powinna wyróżniać każdy etap jej używania – począwszy od logowania, a skończywszy na skorzystaniu z usługi.

Dobrze przygotowana aplikacja jest atrakcyjna wizualnie, intuicyjna i prosta w obsłudze. I to niezależnie od poziomu skomplikowania produktów lub usług jakie są dostarczane za jej pomocą.

Jak stworzyć odpowiedni interfejs użytkownika?

Niestety nie istnieje jednoznaczna odpowiedź na to pytanie. Istnieje jednak kilka sposobów na zminimalizowanie ryzyka popełnienia błędów. Jakie to sposoby?

  • Zaangażowanie całego zespołu do pracy nad interfejsem – każdy członek zespołu, niezależnie od stanowiska lub posiadanych kwalifikacji, może być źródłem cennych pomysłów.
  • Współpraca z partnerem technologicznym – software house, posiadający na koncie udane projekty w obszarze przygotowywania aplikacji mobilnych, który może wnieść do przedsięwzięcia szereg doświadczeń.
  • Badanie zachowań użytkowników i modyfikowanie interfejsu – każdy użytkownik to źródło ogromnej wiedzy dla projektantów aplikacji.

Połączenie tych trzech działań zwiększa prawdopodobieństwo odniesienia sukcesu – czyli zbudowania aplikacji, która będzie chętnie i często użytkowana przez klientów.

Nie są to jednak działania gwarantujące powodzenie. Na sukces aplikacji składa się bowiem wiele innych czynników. Należy pamiętać, że nawet najlepiej przeprowadzony projekt nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, jeżeli nie będzie poprzedzony odpowiednimi analizami i badaniami, które udowodnią istnienie zapotrzebowania na oferowany produkt lub usługę. W przypadku braku zainteresowania wśród użytkowników – nie pomogą nawet najlepiej prowadzone prace.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ