Zarządzanie wiedzą w organizacji

Co decyduje o sukcesie rynkowym przedsiębiorstwa? Umiejętność sprawnego zarządzania wiedzą. Tylko efektywne wykorzystanie zasobów posiadanej wiedzy, jest w stanie doprowadzić do realizacji zamierzonych celów biznesowych. Jak to zrobić? Warto poznać zarówno cały system, jak i strategie zarządzania wiedzą. Można to zrobić, biorąc udział w specjalnym szkoleniu.

Czym jest zarządzanie wiedzą?

Definicja zarządzania wiedzą została stworzona przez naukowców z Wielkiej Brytanii. W wyniku przeprowadzonych przez nich badań, udało im się dotrzeć do definicji, która mówi, że zarządzanie wiedzą to zbiór wszelkiego rodzaju procesów, które pozwalają tworzyć, upowszechniać i wykorzystywać wiedzę do tego, by zrealizować cele organizacji. Jak różne organizacje definiują zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie? Poniżej kilka przykładów. To:

  • umiejętność przetwarzania informacji i zasobów intelektualnych w trwałe wartości dla klientów i pracowników organizacji,
  • system zaprojektowany w taki sposób, by wspomóc firmę w zdobywaniu i analizowaniu wiedzy po to, by następnie podejmować lepsze i mądrzejsze decyzje, co doprowadzi do zdobycia przewagi konkurencyjnej,
  • proces zdobywania i wykorzystywania wiedzy, którego celem jest poprawa konkurencyjnej pozycji firmy,
  • systematyczne próby przełożenia posiadanej wiedzy na efekty rynkowe.

Wiedza i informacje, w przeciwieństwie do zasobów materialnych, rosną, gdy są przechowywane. Zaprezentowanie drugiej osobie pomysłów czy umiejętności nie umniejsza wiedzy, a wręcz przeciwnie – rozwija ją i wzmacnia. To wszystko powoduje, że gospodarka, która jest oparta na wiedzy, zyskuje nieograniczone możliwości osiągania sukcesów.

Zarządzanie wiedzą w organizacji – jak się tego nauczyć?

Efektywne zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie prowadzi do osiągnięcia sukcesu rynkowego. Jednak nie każdy wie, jakie są strategie zarządzania wiedzą. Usystematyzowanego zarządzania wiedzą można się nauczyć na szkoleniu: https://www.academyofbusiness.pl/pl/szkolenia/zarzadzanie-wiedza,64/. Na tym dwudniowym, intensywnym treningu, dzięki prezentacji ponad 40 case studies, uczestnicy mogą przeanalizować konkretne sytuacje i rozwiązać problemy związane z zarządzaniem wiedzą. Uczestnicy pracują samodzielnie, ale też w grupach. Wszelkie niejasne zagadnienia wyjaśnia im trener z 15-letnim doświadczeniem w tym temacie (posiada doktorat z zarządzania wiedzą). Podczas kompleksowego szkolenia, uczestnicy mają okazję poznać całe spektrum technik zarządzania wiedzą w organizacji. Dowiadują się, jakie są sposoby rozwiązywania problemów związanych z zarządzaniem wiedzą. Nabywają również umiejętności, które pozwolą im sprawnie zarządzać wiedzą w organizacji, np. poprzez stworzenie odpowiedniej strategii.

System zarządzania wiedzą – kto powinien go znać?

Szkolenie z zarządzania wiedzą w organizacji szczególnie przyda się:

  • członkom zarządu,

Najczęściej to osoby, które nadzorują proces zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie lub dopiero planują go wdrożyć.

  • menedżerom wiedzy,

To właśnie oni odpowiadają za wprowadzanie programów zarządzania wiedzą w organizacjach.

  • specjalistom zarządzania wiedzą,

To pracownicy, którzy odpowiadają za poszczególne działania z zakresu zarządzania wiedzą.

  • kadrze kierowniczej,

Kierownicy, poza zadaniami wykonywanymi na co dzień, powinni zarządzać wiedzą w swoim dziale lub zespole.

  • menedżerom, ale też pracownikom takich działów, jak: HR, IT, OD, PMO, R&D, Strategia,

W tej grupie znalazły się wszystkie osoby, które uczestniczą w projektach zarządzania wiedzą.

  • menedżerom działów sprzedaży i obsługi klienta,

To osoby odpowiedzialne za efektywne wykorzystanie zasobów, w tym również zarządzanie wiedzą.

Szkolenie z zarządzania wiedzą – czego można się na nim nauczyć?

Trening z systemu zarządzania wiedzą to doskonała okazja do tego, by poznać nie tylko wszelkie teoretyczne pojęcia związane z zarządzaniem wiedzą w przedsiębiorstwie, ale też dowiedzieć się, jak wprowadzić je w życie. Program szkolenia jest podzielony na kilka sekcji:

  • Zarządzanie wiedzą
  • Techniki pozyskiwania wiedzy
  • Techniki tworzenia wiedzy
  • Techniki lokalizowania wiedzy
  • Techniki transferu wiedzy
  • Techniki wykorzystania wiedzy
  • Techniki retencji wiedzy
  • Wdrażanie zarządzania wiedzą

Jak widać, szkolenie kompleksowo podchodzi do tematyki zarządzania wiedzą, dając uczestnikom bogate zaplecze teoretyczne, które pozwoli im planować i wdrażać zarządzanie wiedzą we własnych organizacjach.

Artykuł sponsorowany.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ