Ciekawe wykorzystanie billboardów reklamowych

Reklama outdoorowa to jedna z powszechnych form reklamy. Promocja billboardowa stała się prostym i jednocześnie skutecznym działaniem wspierania sprzedaży czy wizerunku. Wielki format billboardu sprawia, że trudno go przeoczyć i nie ma znaczenia czy wisi on na elewacji budynku, stoi na nodze w śródmieściu czy zlokalizowany jest na trasie dojazdowej do miasta. Wyposażony we własne źródło światła, ciekawy graficznie i intrygujący pozostaje w pamięci. 

Niestandardowe sposoby wykorzystywania billboardów

Reklama billboardowa, chociaż zauważalna i skuteczna cały czas inspiruje do nietuzinkowych promocji. Reklamodawcom nie wystarcza już, że ogromna powierzchnia billboardu przekazuje komunikat w pozytywnym lub intrygującym świetle. Chcą czegoś więcej, dążą do zaburzenia prostego schematu komunikacji, jakim jest przekaz obrazu, starając się o natychmiastową reakcję odbiorcy, jednym słowem oczekują interakcji. Jak jednak ją uzyskać? 

Jedna z firm produkujących znane chyba na całym świecie klocki potraktowała billboard, a właściwie citylight jako ramę z przezroczystym szkłem. Obraz billboardu idealnie odzwierciedlał krajobraz. Patrzącemu na zdjęcie odbiorcy zatarciu ulegały granice pomiędzy przekazem a światem realnym. W przestrzeni, nagle, trójwymiarowo pokazywał mu się przedmiot promocji zawieszony w powietrzu. To umiejętne wykorzystanie zewnętrznego środowiska zrodziło odmianę promocji o nazwie ambientowa. 

Ciekawym rozwiązaniem pochwaliła się jedna z firm produkujących pastę do zębów. Zamocowany na nodze wysoki billboard pokazywał twarz modela rwącego zębami koniec krawędź zdjęcia. Odbiorca dokładnie mógł zauważyć, że krawędź ta została zerwana z konstrukcji billboardu. Idealne wykorzystanie schematu konstrukcyjnego pozwoliło na wzmocnienie przekazu o realny fragment rzeczywistości. 

Jedna z firm w Polsce, kilka lat temu, wprowadzając nowy produkt na rynek robiła to etapami wprowadzając przekaz zaczepny, fragmentaryczny na billboardy. Lakoniczność przekazu kazała się zastanowić i czekać na więcej. 

Więcej informacji na temat billboardów znajduje się się stronie www.znajdzreklame.pl

[Głosów:2    Średnia:1/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ